Tuesday, January 7, 2014

REBATE TOLL


Rebate, semua orang hendak rebate tetapi malangnya tahun ini kita sebagai pengguna di Malaysia kehilangan satu lagi rebate.

Aku jugak hairan sebab orang di office aku ramai yang tidak menyedari berkenaan dengan rebate ini. Walhal aku dah lama claim rebate ini terutama sebelum pulang ke kampung untuk berhari raya. Ada syaratnya untuk layak di mana kita mesti menggunakannya sebanyak 80 kali sebulan. Memang aku cukup syarat tu sebab one way ke office aku melalui 2 tol maksudnya sehari aku lalu 4 kali. Sebulan katakan kerja 20 hari makanya sebulan aku lalu 80 kali lah. Itu belum termasuk perjalanan weekend aku ke Semenyih atau balik Kuantan.

Rebate 20% penggunaan tol yang diperkenalkan kerajaan bermula 1 September 2009 akhirnya tamat bermula 1 Januari 2014 seperti yang telah diumumkan oleh kerajaan pada 31 December 2013. Sekali lagi kecoh hari tersebut sebab mereka ingat hari tu last claim rebate tu. Memang best orang Malaysia last minute kecoh gila.


Nasib baik zaman IT kan so senang kita hendak memeriksa betul ke fakta 31 December 2013 hari terakhir nak claim rebate tu so Tweet Touch n Go Malaysia explain redemotion rebate boleh seperti biasa maksudnya sehingga 31 December 2013 penggunaan tol tu masih boleh claim sehingga 30 June 2014.


Terlanjur dah nak top up sebab sekarang ini asyik berulang jauh pulak kan maka nya aku pun claim lah rebate aku tu sekali, makanya rebate amount terakhir ialah RM59.68 untuk aku.


Inilah orang kata masa ada tidak dihargai bila hilang dirindui...no more rebate untuk penggunaan toll adehhhh....












1 comment:

  1. Aku pun tau last minit gak hahaha..

    tapi aku sempat la claim rebate on 31 Dec 13 jam 9 malam. Banyak siot..dlm RM600+ utk setahun

    ReplyDelete