Friday, March 4, 2011

Salji

Melihat salji dengan mata sendiri turun daripada langit adalag peluang yang belum pernah aku dapat. Aku pernah lah main salji tapi main sajli buatan kat Genting Highland.Apabila telah sah aku dapat "green light"untuk menghadiri "Pre-Production Meeting" di beberapa negara di Europe, maka jauh di dalam hati berdoa dapatlah merasa salji yang asli maklumlah dah end winter kan. Aku dijadualkan ke Itali untuk meeting dengan dua kilang satu di Piacenza dan satu lagi di Venezia. Selepas itu ke Romania, dimana kilang terletak kira-kira 2 jam berjalanan dengan kereta dari Bucharest. Nama bandar itu ialah Valcea. Last sekali ke Paris, France. Kecuali di Romania, suhu ketika itu di sana adalah sekitar 4 sehingga 8 darjah celsius. Romania mencatatkan -4 darjah celsius.

Apabila di Valcea, bangun pagi untuk bersarapan sebelum ke kilang tersebut ternyata Allah memperkenankan doa aku...

Rintik2 Kecik Salji




Amik gambar walau sedikit turun sebelum bersarapan.

Syukur, Allah mendengar doa kami...

Turun semakin lebat





Memang kat Euro kereta semua tak berbasuh...kotor...











Masa Untuk "Bekerja"







Dikerjakan










Kerja Siap












Cam Mana Nak Balik?





Kami akhiri meeting hari tu awal dan decided untuk terus ke Bucharest petang itu jugak sebab takut nanti terkandas kerana salji...

No comments:

Post a Comment