Monday, June 27, 2011

Tips Membeli Mamy Poko Murah

Lampin pakai buang adalah perkara lumrah dewasa ini. Aku rasa kalau orang cakap anak dia pakai lampin biasa yang kain tu mau terkejut beruk orang dengan kan...
Azizi setelah lahir pelbagai jenis lampin pakai buang kami cuba...cakap jenama apa Pet Pet, Drypers, jenama Tesco, Huggies semua dah aku try tapi nampaknya Azizi hanya sesuai dengan jenama Mamy Poko...

Apa kami buat untuk mencari yang murah (atau yang paling murah ketika itu)...kira aku kingsi tips lah nie....memang ada orang cakap kat kedai ubat cina selalunya lampin pakai buang nie murah...tidak dinafikan tapi kalau macam aku nie yang kena beli Mamy Poko harganya agak standard jek..so macam mana nak cari yang murah...
Biasanya TESCO dan CARREFOUR  akan buat sales jenama Mamy Poko ini hari sabtu atau/dan ahad..tapi bukan minggu yang orang gomen dapat gaji tu biasanya awal seminggu dua daripada tarikh gomen dapat gaji....so kena rajin baca paper NST atau The Star pada hari Sabtu yek....

Terbaru yang kami dapat offer...TESCO jual dengan harga RM41.89 per pax dan CARREFOUR pulak RM40.89 per pax....tapi TESCO ada advertise dalam The Star kupon untuk potongan RM10 dengan setiap pembelian lebih RM80.00 so kami decide beli di TESCO.

Jumlah belian = RM41.89x4 = RM167.56
Discount (RM10.00) = RM 157.56
Satu pax sekarang beharga = RM157.56/4 =RM39.30
Size L pulak ada 56 keping so sekeping = RM39.30 / 56 = RM0.70.

Oleh sebab lampin pakai buang nie harganya sama jek size apapun sebab yang berbeza bilangan dalam pax tu so aku monitor harga per keping lah....

No comments:

Post a Comment