Tuesday, October 25, 2011

Kedai Rakyat 1Malaysia


Pada 22 Jun 2011, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melancarkan KEDAI RAKYAT 1MALAYSIA di Stesen LRT Kelana Jaya. Kedai yang diuruskan oleh Mydin Mohamed Holdings Berhad dikatakan menawarkan lebih 250 barangan keperluan harian pada harga yang berpatutan.

Apa yang aku nak share ialah Kedai Rakyat 1Malaysia yang terletak di bangunan KPDB, Persint 2, Putrajaya. Kedai ini dibuka setiap hari dari jam 0700 hingga 2200 (10 mlm). Actually emak aku yang nak sangat pergi kedai ni so akupun bawaklah sambil tu nak ushaa betul ke harga dia murah sangat.













Susu pekat kalau kat Tesco boleh dapat paling murah RM2.20 kat sini ko boleh dapat RM2.00.










Susu cair pada harga RM2.05 mana nak dapat beb tengoklah sendiri jenama F&N tu RM2.80. Pada aku barangan yang mereka sediakan adalah bagus dan selayaknya maksud aku, kalau beras 5% hancur tu orang kaya makan so janganlah cari di kedai rakyat 1 Malaysia ni, kalau korang cari 10% hancur insyaAllah ada dan lebih murah.




Kepada mereka yang biasa beli kat luar bolehlah compare harganya yek...validate betul ke lebih murah... Izinkan aku memberi sedikit komen tentang kedaiyang di Putrajaya ni, parking susah sikit so kalau korang nak senang datang weekend, park tepi jalan yang ada jalur kuning sambil-sambil jerling takut-takut pak polisi datang saman karang tak berbaloi pulak beli barang murah tapi kena bayar saman pulak.

No comments:

Post a Comment