Thursday, September 20, 2012

UM is ranking 167 in the World




Ketika perlantikannya untuk menjawat jawatan VC UM agak kecoh dengan controversy apabila VC sebelumnya membuat beberapa kenyataan akbar. Apa yang aku tahu sebelum perlantikannya, beliau dipanggil ke Putrajaya untuk ditemuduga. Itu yang aku dengar dengan telinga aku sendiri dari mulut dia.

Pernah 1st year beliau memegang jawatan, seorang pelatih di office aku yang inform emak dia bekerja sebagai pensyarah di UM dan diarahkan untuk membuat penyelidikan iaitu perkara wajib setiap pensyarah. Pelatih ini membantu ibunya mengumpul data untuk kajian. Pelatih ini juga berkongsi dengan aku bertapa ramai pensyarah UM yang bengang kerana dipaksa membuat penyelidikan pula.

Segala penat lelah dan kerja kuatnya berbaloi hari ini kerana UM pada kedudukan ke 3 di South East Asia (1&2 di Singapore), no. 35 dalam Asia dan dalam dunia UM di ranking ke 167. Knowing his style of work, memang orang susah hendak percaya yang beliau bekerja sampai lewat malam.

Soalannya mampukah aku bekerja sekuat beliau?


No comments:

Post a Comment