Friday, October 5, 2012

Flexible Working Hour


Semua orang mahu flexible working hour, itu kesimpulan aku selepas mendengar topik ini dibualkan di radio tempatan satu pagi.

Sebenarnya kekadang aku rasa flexible working hour itu ada pelbagai tafsiran antaranya sebagai berikut oleh kebanyakan kita;

  1. Boleh start kerja bila-bila masa dan keluar bila-bila masa janji 8 jam kerja wajib itu dipenuhi. Maksudnya masih ke office setiap hari.
  2. Kerja bila bila masa yang kita suka tetapi kerja nya dilakukan di rumah maksudnya kita tidak perlu bangun pagi, berdandan, sesak dalam trafic jemmm dan mengadap muka-muka boss.
Antara di atas yang mana betul aku pun tidak sure, tetapi COMPANY aku mencari nafkah buat anak isteri practice kita boleh masuk antara jam 0700hrs hingga 0900hrs dan pulang antara 1600hrs hingga 1800hrs. Lunch pulak antara 1200hrs hingga 1400hrs, sila keluar rehat hanya sejam yek. Maksudnya waktu wajib ada di office ialah antara 0900hrs hingga 1200hrs dan 1400hrs hingga 1600hrs.

Apa sekalipun ada yang mahu prefer kerja dari rumah sahaja, ada yang masih mahu ke pejabat untuk bekerja cuma ada kebebasan menentukan masa.

Back to reality its really end up discussion on dollar and sen to the employer. Apa yang aku dapat buat kesimpulan ialah aku tetap complain walaupun ada kemudahan flexi hours bekerja huhuhuhu....

No comments:

Post a Comment