Thursday, August 29, 2013

PENGALAMAN UK - MONOLOGUE

  1. Pengalaman Ke UK ini sepatutnya sudah sekiranya diizinkan oleh Nya sudah aku kecapi pada tahun 2009, ketika itu aku masih dengan ANAK SYARIKAT yang lama mengurus dan arrange Factory Acceptance Test (FAT) 2 buah pump untuk operasi luar pantai ANAK SYARIKAT di Kerteh. Yakinlah sekiranya rezeki itu bukan milik kita walaupun semua sudah ada nama dalam memo untuk aku ke UK tetapi Allah maha mengetahu percaturannya maka aku tidak dapat ke UK. Alasan CEO ketika itu untuk penjimatan secara totality COMPANY cukuplah hantar seorang jurutera dari anak syarikat. 
  2. Apabila aku ingatkan semula agak lucu jugak sebab note kecil yang CEO aku tulis atas memo kelulusan aku itu telah aku simpan dan tampal di cubical aku. Macam budak kecik pun ada hahahaha....yelah masa tu penuh perasaan tidak puas hati sebab tidak dapat pergi.
  3. Apa yang aku terlepas (kononnya), stay di Manchester, melawat Old Trafford dan menyaksikan perlawanan bolasepak antara Manchester United (Man U) vs Bolton. Tetapi tidak adil sekiranya aku tidak share apa pula rezeki yang Allah ganti kan kepada aku. Rezeki yang tiada nilainya, tidak dapat mengantikan apapun. Sekiranya menurut calculation ketika itulah benih ku berjaya bersatu dengan benih Alia dan dengan izin Allah jua Azizi tercipta.
  4. End of the day, jangan berhenti berdoa kepada Nya, kerana Dia lebih mengetahui yang mana TERBAIK sebenarnya untuk diri kita.

Aku rasa sangat bersyukur  kerana dengan keizinan Nya, akhirnya dapat jugak aku menjejakkan kaki ku ke bumi UK pada bulan Ramadhan yang lalu. Aku juga diberi peluang untuk merasai dua pengalaman yang sekiranya aku pergi dahulu dalam tahun 2009 tidak dapat aku kecapi nikmat tersebut. Apa 2 nikmat itu;
  1. Berpuasa ketika negara empat musim ini di musim panas
  2. Menaiki pesawat AIRBUS A380 (business Class lagi). Alhamdulillah.

Nantilah aku share lagi pengalaman ke UK. Sementara tu boleh visit cerita wife aku pasal travelling aku ini di sini dan sini. Orang perempuan biasalah exited lebih pasal apa lagi...

4 comments:

  1. kita orang nyaris dapat naik A380 as a volunteer back to london from Amsterdam. Nyaris je la..tp xde rejeki..

    Cantik Gucci Alya..leather mmg terbaek! Nk komen kat blog dia...segan! ahaks..

    ReplyDelete
  2. hai.. sy ada baca post saudara pasal awek kerja offshore...
    rasa2 nye la berapakah peratusan untuk org permpuan dpt peluang kerja offshore ni?

    ReplyDelete
  3. Terlalu sedikit sebenarnya. Maybe less then 5%. Nanti saya jawab dalam satu post ok.

    ReplyDelete