Tuesday, August 27, 2013

SOCIETY OF PETROLEUM ENGINEERS


Mengapa aku join ni,
  1. Aku join membership Society of Petroleum Engineer (SPE). Bukan kerana aku ni PE tapi sebab aku involve dan memberi sumbangan kepada pengeluaran petroleum so aku rasa aku layak join society ini.
  2. Society ini merupakan society yang khusus untuk mereka yang terlibat dengan O&G. Aku jugak member Institute Engineer Malaysia (IEM) dan registered Graduate Engineer dengan Board of Engineer Malaysia (BEM). Kiranya ini untuk melengkapkan keahlian aku lah dalam professional body.
  3. Aku yakin aku adalah sebahagian daripada komunity Project, facilities and Construction yang mana merupakan salah satu technical discipline dibawah SPE.
Oklah cukuplah 3 reason di atas lagipun membership fee aku bayar sendiri kan ops eksyen pulak. Nanti aku share di masa hadapan apa faedah dengan join society ini.

Hari ini aku terima SPE starter pack daripada SPE.

 Rupa muka depan SPE Starter Pack.

Dalam starter pack ini pulak ada beberapa benda;
1.  Welcome Note fr SPE President
2.  Membership Certificate
3.  Membership Card
4.  SPE Member Resource Guide
5.  Members Sticker 

Oklah ini sahaja sharing untuk hari ini..untuk lebih maklumat sila visit website mereka di sini.....nanti sharing lagi...

No comments:

Post a Comment