Sunday, August 31, 2014

PETRONAS MERDEKA DAN MALAYSIA DAY - A WALK THROUGH TIME

Malaysia, Disini Lahirnya Sebuah Cinta merupakan tema Hari Kemerdekaan yang ke 57.

Setiap tahun hampir semua orang menantikan video daripada PETRONAS. Tahun ini tema mereka "A Walk Through Time" 

Setelah menonton, ianya tidaklah menyanyat hati tetapi aku tertarik dengan perkembangan PETRONAS yang ditonjolkan di dalam video ini.

Seperti diduga dalam setiap kes PETRONAS attention to detail memang sudah menjadi lumrah.

Bermula dengan station minyak yang lebih murapak tangki dengan logo PETRONAS yang memula, kemudian PETRONAS (Dagangan) belajar untuk ada station sendiri sehinggalah masa kina ada Twin Tower.

Tiada kena mengena dengan PETRONAS, cuma nak share mana lagi tempat ko nak cari tempat yang masih banyak bangunan lama dan cantik tidak jauh dari Kuala Lumpur, sudah tentulah bandar Ipoh.

Really merangkak dengan bermula dengan sebuah pump dan tangki, PETRONAS menjengah hidup rakyat Malaysia. Lihat logo PETRONAS ketika itu, bulat tu berwarna hijau gelap.


Sudah boleh dipanggil Station Minyak PETRONAS. Ini setelah PETRONAS belajar dengan Jepun (aku rasa part of langkah pandang ke timur oleh Tun M). Perhatikan perubahan logo PETRONAS.



Pengambaraan ini dilakukan katanya bermula seminggu selepas Hari Raya Aidilfitri yang lepas. Gambar di atas buktilah gambar baru sebab ada Tower 3 dalam gambar ini.

Ucapan penutup daripada PETRONAS, itulah logo terbaru dengan slogan baru Reimagining Energy.

Last but not least Happy Birthday my beloved wife, Alia Binti Ibrahim. Thank you for your support and understanding. Thank you for your love.




No comments:

Post a Comment