Thursday, November 17, 2011

Pro Eight Offshore Engineering



Actually gambar di atas merupakan hari bersejarah buat ProEight Offshore Engineering Sdn Bhd (P8) kerana sign MOU dengan Prime Sourcing International (PSI) (formerly Known as MITCO ( Japan) Sdn Bhd). Gambar pada September 2010.

P8 merupakan sebuah syarikat dibawah program Vendor Development Program (VDP) PETRONAS. Kalau tengok gambar atas sebelah kiri yang pakai baju bewarna biru merupakan team P8 dan sebelah kanan berbaju putih adalah team PSI.

Cukup setahun ops bukan, cukup 11 bulan iaitu pada Ogos 2011 mamat yang berdiri paling kanan berbaju putih tu hantar surat resign dari PSI dan kemana dia pergi, tentu sahaja ke P8 sebagai Business Development Manager.Dialah yang berusaha dari awal untuk P8 dan PSI sign MOU. Aku tahu masa tu memang dia buat bersungguh-sungguh untuk penuhi KPI mencari new business strategic tapi along the way bengang dengan style pengurusan PSI lagsung dia join P8. Apapun aku ucapkan selamat maju jaya kepada antara kawan rapat aku di PSI dulu , M Izwan Yusoff. For sure kedua-dua pihak akan mendapat kepaikan baik Izwan mahupun P8 yang rugi hanya satu iaitu PETRONAS sebab kehilangan staff yang berkeupayaan.

Aku rasa bagus jugak tubuhkan Alumni MJSB/PSI...

No comments:

Post a Comment