Friday, April 22, 2011

Cabut Wisdom Tooth

Seperti yang aku share sebelum ini disini, aku dah buat appoinment dengan Dr. Nursuriati Muhamad Zaharijam 10 pagi. Awal pagi aku masuk office dahulu untuk menyelesaikan sedikit kerja yang tetunggak termasuklah proposal kepada Murphy yang boss lambat beno nak sign dah tu hari ini dia MC pulak. Terus aku bawak jumpa HOD jek mintak approval dan sign proposal. Dah janji dengan En Wan Mustapha nak kasi hari ini so janji kena kota.



Oleh sebab sebelum ini aku cakap aku fobia dengan Dentist perempuan gara-gara cabut wisdom tooth aku ketika di ITM dahulu. Aku pulak sampai kat KLIDC lambat setengah jam, dengan selamba Dr. Suria cakap kat aku, "Ingat awak takut dan ubah fikiran"...adus selamba sound aku...ishhh sebenarnya tadi memang macam terasa nak cancel jek...







Get Ready dah kena jap bius so menunggu untuk kebas

Gambo Hiasan - Tp gigi aku bawah tu sebijik camtu

Gigi aku nie memang bagus punya baring tido, kalau ikut perancangan Dr Suria dia akan belah gigi kepada dua, keluarkan kemudian potong sikit gusi untuk mengeluarkan akar gigi tersebut.

Dr. Suria on duty - sekadar gambar hiasan
Tetapi hasilnya Dr Suria terpaksa potong 3 dan potong besar jugak gusi aku sebab akar gigi aku sangat degil. Fuhh parah jugak kalau dah banyak borne yang kena potongkan. Masa Dr Suria buat jahitan aku dah terasa sakit...ish dah nak habis ke biusnya...aduhlaaa....

Ubat-ubatan dan resit sementara (Boleh pulak computer mereka down), damage RM800.00

Cuba untuk mengambil gambar jahitan semua yang dibuat tu cuma atas gam aku jek sebelah tepi ada jugak cuma sukar untuk ambil gambar....



Kesan daripada operation mencabut ini jugak aku kena Dapat ulcer yang boleh tahan besar.

Komen, dibanding dengan mimpi ngeri aku sebelum ini, cabutan yang kali ini tidaklah seteruk dahulu, maklumlah yang ini kan swasta dan bayaran pun masyaAllah...cuma aku hairan bukan nya hospital gomen tu tidak mempunyai kelengkapan yang baik sebab always mereka upgrade yang baru dan belanjanya bukan sedikit tetapi masih bila kita ke gomen hospital kita ada jek sakit hati...so masalahnya di kelengkapan (hardware) atanu orangnya (mereka yang bertugas)...fikir..fikirkan...

No comments:

Post a Comment