Friday, April 15, 2011

Gigi Kebijaksanaan

Aku gosok gigi...tetiba cam terlanggar sesuatu dan gigi aku sangat sakit...

Melangkah ke office...berdenyut pulak dia...adus..kepala pun berdenyut...tension aku...call Kuala Lumpur International Dental Clinic, boleh lawat web mereka di sini.


Aku call ketika jam 10 pagi dengan harapan dapat jumpa Dentist yang available ASAP..ok dapat appoinment dnegan Dr. Nursuriati Muhamad Zahari tapi jam 1200 tgh hari...boleh lah...



Hilang kebikjasanaan ke kalau cabut??

Rupanya "gigi kebijaksanaan" aku dah rosak teruk....Dr cadangkan cabut...ok ini dentist ketiga dalam entah berapa tahun yang aku jumpa dan cadangkan untuk cabut...oklah aku sanggup untuk di "bedah" untuk mencabutnya.
Note: Gila dah tak tahan sakitnya...sampai bila aku nak simpan benda alah nie pun....lagipun dia dah merosakkan jiran dia jugak tu..

Dr. kata nasib dah tampal tapi bahagian akar dah macam affected jugak.so kena further study further bila dah cabut gigi bijaksana tu nanti. Cam mana dia leh tahu semua tu senang jek aku kena berdiri tegak untuk di X-Ray... Suka benar nak charge aku lebih ishhhh...tak apalah janji dia leh realize condition Gigi aku better.

Gigi kebijaksanaan ini dikatakan Akan keluar ketika kita berumur remaja iaitu sekitqr 14 hingga 19 tahun. Oleh kerana kedudukan yang terpencil dan tiada susah untuk dijaga kebanyakan dentist Akan mencadangkan untuk di cabut sebelum berumur 25 tahun so idoklah ia jadi mimpi ngeri.

Posisi Gigi Bijaksana Keluar (aku punya angular).

Sekarang or esok tak leh buat sebab masih sakit so aku pun set 22 April 2011, jam 10 am untuk menjalani "pembedahan" ini..sebab Dr Suria kata needs 3 hari untuk recover oklah cabut Jumaat so cuma MC sehari jek karang banyak pulak MC aku bulan ni...

No comments:

Post a Comment