Saturday, March 10, 2012

Dinner @ Abdullah Chan


Cerita dah berlaku lama cuma baru nak bubuh kat sini. Azizi sekarang kalau duduk di meja makan mesti nak ada pinggan sendiri dan sudu sendiri bukan apa nak main dengan pinggan dan sudu tersebut.







Hanya makan ikan siakap masam manis setelah udang butter tidak diambil order oleh pelayan Kedai Abdullah chan ini. Aku rasa agak penting kalau makan di sini mintak mereka repeat order dan ambil perhatian apabila dia repeat order tu. Ini bukan pertama Kali terjadi kepada aku.

Allah maha mengatahui hanya dengan satu laut pun aku dah sangat kenyang. Tentang harga makanan, aku rasa Abdullah Chan tak boleh beat dari segi harga oleh restaurant makanan sangkatannya kerana mampu bagi fix price dah upfront print dalam menu as compare dengan banyak kedai lain yang bubuh dalam menu, "harga mngikut harga pasaran".Bukan apa kalau dah siap print harga kita yang low budget ni boleh buat calculation dalam kepala sebelum order. Untungnya aku beranilah order ikan siakap kalau tak jawabnya telur bungkus jelah.

Alhamdulillah...kenyang.

No comments:

Post a Comment