Sunday, March 11, 2012

Nasi Lemak


Pagi tadi aku call Liyana, adik bongsuku yang juga tinggal di Putrajaya. Tujuan sebab semalam emak bagi tahu dia nak masak nasi lemak so bolehlah kami tumpang kalau ada rezeki.

Nampaknya hampa sebab dia tak jadi masak nasi lemak sebab tidak mempunyai santan. Change plan, Alia masak nasi lemak dan Liyana masak sambal, dahulu sebelum Liyana kahwin dan kami duduk sekali begitulah kebiasaannya. Sudah siap bawak sambal aku suruh Liyana bawak ke rumah kami.

Oleh sebab tidak mempunyai ikan bilis, sanggup aku ke pasar Presint 8 beli. Aku kalau makan nasi lemak tak sah kalau tidak ada ikan bilis goreng. Beli jugak ikan sepat masin.

Alhamdulillah dapat makan adik beradik yang tinggal area ini kebetulan Uda tidur di rumah Liyana malam tadi so dia pun join sekali. Semenjak kebalakangan ini agak sukar untuk berkumpul adik beradik padahal Aku di Persint 17, Liyana di Persint 15 cuma Uda jauh sedikit di Beranang. Rasanya kena selalu lagi buat macam gini baru seronok, mugkin Hanif boleh join dari Banting.

No comments:

Post a Comment