Friday, March 30, 2012

HSE Awareness Workshop

Dua hari iaitu Khamis dan Jumaat aku ke PETRONAS Leadership Centre aka PERMATA di Bangi untuk menghadiri COMPACT HSE AWARENESS WORKSHOP FOR PROJECT CRITICAL POSITION yang di anjurkan oleh Development Division HSE Department.

Katanya progaram ini adalah compress dan mereka ada COMPACT Session 1 & 2. So sekarang aku dah selesai satulah. Sesuai dengan namanya, COMPACT session ini cover ruler untuk 3 tahun. Dalam masa dua hari kami cover 11 topik.


Takeaway aku, program ini bagus sebab bagi confident or exposure on HSE practice in PCSB. Sangat relevant untuk aku yang insyaAllah akan jadi RE (short assignment) kat Kuantan starting next week.

Program ini memang mendapat support daripada higher management DD. Tadi hair last, Ex-DD Tn Hj. Jabar datang bagi sepatah dua kata.

Presenter terbaik pada aku tentulah En. Shai (Shairizal Badzri), Head DSE. Pada pandangan aku dia ni seorang yang sangat rajin membaca, pastu presentation dia on subject pun tidak dry langsung sebab dia boleh memberi contoh yang benar terjadi dan mengaitkan dengan subject yang dia sampaikan. Subject Contractor Management memang makanan dia. Langsung tidak menggunakan slide sebaliknya berkongsi kepada kami kepentingan memahami kehendak contract, macam kena baca contract 40 kali lah kiranya sampai hafal.

Kesimpulan tidak rugi meghadirkan diri....

Ok group photo jangan lupa

No comments:

Post a Comment