Wednesday, March 14, 2012

Kebiasaan

Benda yang sudah jadi rutin aku setiap hari ialah parking kereta di KL Convention Centre. Sepatutnya sebelah petang, lebih kurang jam 2.30pm aku ada meeting di G - Tower dengan contractor kami so pagi tadi aku datang terus park kereta di parking area belakang Masjid Al-Syakirin KLCC.

Lepas waktu lunch boss aku suruh aku join meeting lain pulak, support team HUC kami Ada Techno-Comm dengan sub-contractor mereka untuk subsea pre-commissioning dan commissioning work. Meeting tu Tower 2, PeTT.


Selesai meeting, kemas-kemas balik lah. Selamba je aku menuju ke parking convention centre. Apabila sampai di mesin bayar parking baru aku perasan tiket parking aku hari ini ada perbezaan maka dengan senyum kelat sendiri masuk dalam lift untuk ke ground floor semula dari parking level P1.




Menapak lah aku dari Convention Centre melalui Taman KLCC. Sempat rakam ramai kanak-kanak mandi-manda di kolam situ maklumlah cuti sekolah. Apabila cuti sekolah ramai gembira katanya sebelah pagi ke office jalan clear tapi bagi pendapat aku musim cuti sekolah lebih parah sebab nak balik sebelah petang lebih ramai orang maklumlah orang luar KL ambil kesempatan melawat KL.

Itulah dia kita sering ambil mudah perkara yang pada tanggapan kita adalah kebiasaan kita.

No comments:

Post a Comment