Wednesday, July 20, 2011

Gajah Begaduh, Kancil Mati Tersepit Ditengah

Just nak share as reminder kepada diri sendiri apa berlaku pada aku 1st day minggu ini..

Bukan fizikal aku ini kecik tapi itu perasaan aku hari ini. Aku kena layan bakal M yang berada di Sudan, layan M dan SM yang beada di office.
Bakal M yang di Sudan, tidak menyempat suruh confirmkan apa yang dia hendak base on katanya dari customer.



M dan SM kat office pulak tak nak jawab pasal itu cuma mahu make sure anak syarikat dipelihara, tidak expose to risk yang bukan-bukan.
Customer sebenarnya no pilihan dah sebab tidak boleh pergi direct sebab ada halangan tapi been a customer still nak suruh kita ikut kepada dia, apdahal kita nie nak membantu, lu nak banyak cekadak gi mampuslah...

Aku pulak kena fikir dan buat macam-macam dari costing sheet zero base pastu kena revise, kena tanya finance kalau GNA unit aku jek berapa, terpaksa kena communicate dengan beberapa orang baru boleh dapat. Kena cari cost kapal terbang pergi balik, hotel dan pelbagai cost lagi....akhirnya

Buat surat kepada customer suruh agreed dengan condition anak syarikat dulu baru boleh proceed, sudahnya 8.30 malam baru balik...dah email, bertalu-talu bakal M dari Sudan call, start aku drive sampai ke rumah baru aku boleh reply sms jelah takkan nak reply call pulak mahal tu. Aku dah kena sekali call kejap jek esok bill sampai RM19.00 gila lah.

Rupanya si bakal M dah call M dan SM tapi semua tak angkat....apapun yang mangsa akhirnya tetap aku...sang kancil....semuanya berlaku di hari permulaan minggu akhhh...spoil my mood...

“Ya Allah, izinkanlah dan permudahkanlah penghijrahan aku ini pada 1 ramadhan, aku sudah tidak sanggup menahan derita....”

1 comment:

  1. errr...gambar gajah tu berat sebelah la, satu ada gading, satu lagi takde...siapa yg menang penghabis cerita niew??

    ReplyDelete