Saturday, December 15, 2012

HENTIAN REHAT PAGOH

Kalau aku travel sendirian ke selatan sure aku singgah HENTIAN REHAT PAGOH yang arah selatan lah kan. Dulu masa kerja dengan Tractors Petroleum Services (TPS) memang sangat selalu lah ke Johor sebab ada dua customer besar aku di Pasir Gudang iaitu TNB Power Station Pasir Gudang dan Titan. Leh baca cerita sini.

Apa yang aku nak cerita pasal kebersihan di HENTIAN REHAT PAGOH pada aku yang sudah banyak menurun. Oh ye last Friday aku sekali lagi turun ke Johor.  Ketika aku beratur hendak mengambil makanan nampak terlalu banyak lalat yang masuk ke dalam ruang menyimpan makanan. Adus selamba jek kakak yang mencedok makanan tu buat-buat tak nampak jek lalat tu. Bukan nak at least kibas-kibas menghalau lalat tu. Terus tak jadi beli soto...potong sungguh, sebab itu Alia tidak gemar singgah makan di hentian rehat dan rawat.


Candy 
So aku belilah makanan favorite aku dari semenjak kecil iaitu candy yang diperbuat daripada kelapa ni. Aku pun tak sure sangat apa nama benonya. Satu pack ni harganya RM13.00 mahal tapi nak makan punya pasal beli sahajalah. Air pulak beli dari gerai no.1 Gerai Minuman Man Sis, tongkat ali kosong.

Cadangan aku kepada penyelia tempat hentian rehat dan rawat Pagoh, since ada ramai budak kerja mengankat pinggan mangkuk tapi meja dan kerusi tidak di lap, kalau boleh lap lah dengan air dettol at least dapat sekali sehari begitu jugak dengan lantai. Manakala peniaga pun jagalah kebersihan lantai dalam area memasak tu, lepas itu ada beberapa gerai yang ada kipas besar tu, cuba tala sama kat makanan tu sure lalat pun susah nak terbang steady.

  

No comments:

Post a Comment