Saturday, December 1, 2012

Sunset Sunrise

Cuba Teka Sunset ke Sunrise?
 Hampir setiap hari aku menyaksikan Sunset dan Sunrise.  Aku berada Kanowit Field (KASS) di dalam Kumang Cluster yang terletak lebih kurang 180km dari Miri, Sarawak so waktu Sunrise dan Sunset agak cepat kalau compare dengan Semenanjung Malaysia. Aku bersyukur kerana di berikan kesempatan untuk menyaksikan ini setiap hari.
Setiap kali belayar juga aku diberi peluang beberapa kali untuk menyaksikan dolphin di tengah lautan. Biasanya kalau on the way to or fr Singapore kat area Natuna Island tu sering aku dapat tengok dolphin.

Kiranya kalau orang lain terpaksa mencari dan mengeluarkan wang untuk menikmati semua ini, aku diberi kesempatan percuma untuk menikmatinya. Alhamdulillah kena bersyukurlah.
Hari ini cook goreng kepak ayam ala kentucky, oklah boleh hilangkan rindu dengan KFC. Tentang ini aku rasa COMPANY aku kena improve sikit on contract dia sebab dalam conract cuma kata berpengalaman memasak masakan muslim selama 2 tahun sebelum ini. Masa sebelum pindah kapal hari itu aku request dengan Project Manager Contractor aku untuk menyediakan cook Malaysian Muslim.

Not bad walaupun aku dapat seorang assistant cook sahaja Malaysian Muslim, budak Melayu asal daripada Johor at least aku dapat menyumbangkan sedikit peranan untuk memberi peluang kepada  Muslim  mendapat kerja offshore. Masakan dia overall boleh tahan dan sambal tumis dia memang terangkat.

Always bro, don't ask what people do for you but ask what you do for people.

Ada quote yang menarik sepanjang aku di sini, susah payah kita untuk nama orang lain...

No comments:

Post a Comment